Авто-факт: 22 липня 1894 року пройшли перші у світі автоперегони
Ми вже звикли до того, що автоперегони - це змагання потужних спортивних авто під управлінням професійних автогонщиків. Утім, більше ста років тому про це не було і мови. Та й взагалі, автомобілі ще не були явищем повсякденним, а сприймалися, як предмет роскоші. Тим не менш, вже тоді зародилася ідея змагань між водіями. Ініціатором перших у світі автоперегонів став П’єр Жиффар, головний редактор La Petite Journal, який раніше організовував найстарішу регулярну велогонку «Париж — Брест — Париж».
До промоушну цього заїзду підійшли відповідально і 19 грудня 1893 року випустили анонс на обкладинці паризького видання La Petite Journal. Тоді ж почали приймати і перші заявки від учасників. А їх було достатньо, адже журнал мав мільйонний наклад і до моменту старту кількість бажаючих взяти участь у перегонах становила 101 екіпаж.
До речі, про екіпажі. Однією з головних умов допуску до участі була автономність: тобто - відсутність коней. Призовий фонд змагань становив 10 тис. франків. Його мали розділити між п’ятьма переможцями: 5 тис. першому (близько $33 тис. зараз), 2 тис. другому ($14 тис. зараз), 1,5 тис. третьому ($10 тис. зараз), 1 тис. четвертому ($7 тис. зараз) та 500 п’ятому ($3,5 тис. зараз).
Для того, аби взяти участь в перегонах, потрібно було подолати кваліфікаційне випробування — проїхати 50 км за чотири години. Але зі 102 бажаючих перевірити власні сили з’явилися лише... 25 учасників. Із них 21 впоралися із завданням. У підсумку, саме вони і вийшли на трасу Париж-Руан, що й стала першою трасою змагань завдовжки у 126 кілометрів. За умовами конкурсу, найкращим автомобілем мав стати «найбільш безпечний, легко керований та який не вимагає великих витрат». Найбільшу швидкість розвинув Альбер де Діон на своєму паровому транспорті — 22 км/год. Однак його двигун потребував постійного догляду механіка, тому перше місце він не посів.
Із 21 екіпажу, допущеного до участі, першим до фінішу за 10 годин дістався граф де Діон на паровому засобі пересування. Втім журі вирішило, що ця конструкція мало придатна для дорожнього руху, і розділило головний приз між "Пежо" і "Панард-Левассор", які прийшли наступними.
За матеріаламми: https://chas.news
влажность:
давление:
ветер: